Recenzia hodiniek Ikarus Klassik Sport

Recenzia hodiniek Ikarus Klassik Sport

Príbeh slávneho Ikara, syna najväčšieho gréckeho staviteľa Daidala, poznajú aj deti na prvom stupni základnej školy. Na tragický osud mladíka, ktorému sa natoľko zapáčilo lietanie na krídlach z peria a vosku, až sa mu v žiari slnka krídla rozpadli a on sa zrútil do mora, sa dokonale hodí príslovie: kto vysoko lieta, nízko padá. Nemecká značka Stowa pomenovala svoju najnovšiu leteckú modelovú líniu Ikarus Klassik Sport. Čaká tento modelový edíciu osud nerozvážneho mladíka z gréckych bájí a povestí, alebo na krídlach so slušnými technickými parametrami doplachtí až k veľkému predajnému úspechu?

 

 

Hodinárska manufaktúra Stowa so sídlom v nemeckom Engelsbrand odvodila nové modely určené na zápästí pilotov od historického časového spínača Flieger Baumuster A, s ktorého výrobou začala firma už v roku 1939. Netreba privierať jedno alebo obe oči, aby ste v náramkových hodinkách s rokom vzniku 2015 zbadali odraz historického časovača, ktorý ovplyvnil celú leteckú tvorbu nemeckej značky Stowa. To však nie je nič nové a prevratné. Značka Stowa musela ponúknuť niečo viac, aby sa od svojich predchádzajúcich modelov odlíšila a bola úspešná.

Ikarus Klassik Sport

Hodinky Ikarus Klassik Sport

Bez užitku budete zkoumat šedý, galvanicky rhodiovaný ciferník, který pískováním ztratil lesk a stal se tak spolu s oboustranně antireflexním safírovým sklíčkem garantem nerušeného odečítání času i ve světlém zaplaveném kokpitu. Na změny nenatrefíte ani v rozložení a provedení funkčních či designových prvků. Místo praktické datumovky je stále na šesté hodině, indexů je plný počet a zásahy naštěstí obešly i brilantně čitelné arabské číslice a zpracování trojice ručiček. Ty jsou podobně jako indexy vyplněné fluorescenční směsí Superluminova v žluto-zeleném odstínu C3. Již jednou zmíněná praktická datumovka zobrazuje datum pomocí malých bílých arabských čísel na černém poli. Arabské čísla na ciferníku sú pre zmenu biele a sú len jemne olemované čiernou farbou. Miesto dvanástky je potom malý biely trojuholník, nad ktorým uvidíte dve malé biele guľôčky. Elegantné sú rúčky, ktoré sú taktiež biele a okraj rúčok je čierny. Sekundovka je taktiež dvojfarebná, pričom v čiernej farbe je začiatok sekundovky, v bielej jej koniec. Indexy sú tiež dvojfarebné, minútové indexy sú čierne, zatiaľ čo hodinové indexy sú v bielej farbe. Logo spoločnosti Stowa je potom umiestnené pod číslom dvanásť respektíve pod bielym trojuholníkom.

 

 

Ikarus Klassik Sport

Hodinky Ikarus Klassik Sport

 

Veľké zmeny teda neuvidíte na dizajne a farbách hodiniek. Zmeny a inovácie sú skrátka ukryté hlbšie pod povrchom celého modelu. Keďže táto hodinárska novinka pribrala do svojho názvu slovko Šport, mysle inžinierov ako prvý zamestnali technické vlastnosti, ktoré športové náramkové hodinky potrebujú ako soľ. Určite najmarkantnejším vylepšením je zdvihnutie úrovne vodeodolnosti z päťdesiatich na dvesto metrov, s čím úzko súvisí skrutkovacie prevedenie striebornej korunky. Ak je s modelmi Ikarus možné rekreačne plávať, s Ikarus Klassik Sport sa s čistým svedomím môžete ponárať pod vodou a potápať sa.

Hodinky Ikarus Klassik Sport sú zaujímavé aj zozadu. Keď si tieto hodinky otočíte, tak z jednej polovice uvidíte pracovať strojček hodiniek. V zatvorenej dolnej polovici sú potom vygravírované technické dáta. Technické dáta uvidíte tiež vygravírované v kruhu. Tam sa napríklad dozviete, že hodinársky výrobca je z nemeckej provincie, firma Stowa vznikla v roku 1927, údaj o vodeodolnosti, údaj o materiáli púzdra a samotný názov celého modelu.

 

Ikarus Klassik Sport

Hodinky Ikarus Klassik Sport

 

S odolnosťou nielen pri rekreačných a outdoorových športoch úzko súvisí bonus v podobe certifikátu TESTAF, ktorý udelila Aachenská univerzita aplikovaných vied. Počas podrobných a prísnych testov bola skúšaná rezistencia hodiniek voči rôznym otrasom a vibráciám. Možným sprievodným javom letu, ktoré musia pilotky zvládnuť, aby splnili náročné a prísne požiadavky na meranie času podľa VFR (Visual Flight Rules - let za viditeľnosti) a IFR (Instrument flight rules - let podľa prístrojov).

 

Sú tri milimetre málo alebo veľa? Odpoveď nech si dá každý sám, preferencie sa menia od človeka k človeku, isté ale je, že v porovnaní s modelmi Ikarus je priemer púzdra novinky presne o tri milimetre väčší. Do brúseného tela s rozmermi 43 × 12,3 milimetrov sa aj s rezervou vošiel švajčiarsky mechanický kaliber s označením ETA 2824-2 vo verzii Top. Strojček je osadený ručne vyrábaným rotorom, ktorý obsahuje dvadsaťpäť ložiskových kameňov. Strojček pracuje na frekvencii 28800 v / h (4 Hz) a pri plnom navinutí disponuje pohybovou autonómiou približne na tridsať osem hodín.

Hodinky Stowa Ikarus Klassik Sport sú ponúkané s troma typmi remienkov: čiernym kaučukovým, čiernym koženým a čiernym koženým s kontrastným prešívaním. Všetkým remienkom teda dominuje čierna farba, na výber tak máte iba rôzne materiály. Pre aktívny šport sa bude hodiť asi čierny kaučukový remienok, ktorý je veľa odolný. Hodinky Ikarus Klassik Sport je možné zakúpiť na internetových stránkach nemeckej značky Stowa za 1270, respektíve 1290 euro.

 

 

 

 

 

  • Bez udania dôvodu 30 dní na vrátenie tovaru

  • Sme overený obchod 97 % spokojnosť

  • 100 % garancia pôvodu Výhradne originálny tovar

  • Expedujeme každý pracovný deň 9618 modelov skladom