Košík

V košíku nemáte žiaden produkt.

Vyhľadávanie
 Všetky značky
(A-Z)

Kvetinové hodinky 1.

Kvetinové hodinky 1.

Květinové hodiny v Ženevě

Ženevskej kvetinové hodiny, ktoré sa volajú "L'Horloge Fleurie" majú v priemere päť metrov. Ešte nedávno boli tieto kvetinové hodiny najväčšie na svete. V súčasnej dobe sú však oveľa väčšie kvetinové hodiny. V iránskom Teheráne sú kvetinové hodiny o priemere 15 metrov a v ukrajinskom Kyjeve dokonca kvetinové hodiny o priemere 19,5 metrov. To však nič nemení na fakte, že L'Horloge Fleurie sú nádherné hodiny, ktoré nájdete na okraji ženevského parku "Jardin Anglais" a sú symbolom mocného ženevského hodinárskeho priemyslu. Kvetinové hodiny v Ženeve uzreli svetlo sveta už v roku 1955. Za celú svoju existenciu sa tiež neustále menia, preto sú tak zaujímavé. V nedávnych rokoch sa o podobu týchto hodín starajú maliar Josée Pitteloud a sochár Jean Stern.

 

Podoba číselníku kvetinových hodín sa neustále mení. Bola doba, kedy sa ciferník týchto hodín napríklad skladal z ôsmich rôzne farebných častí, takže na ciferníku ste napočítali celkom 6500 rôznych kvetov. Kvety na ciferníku sa pochopiteľne tiež menia podľa ročných období, takže farebná podoba ciferníka je iná v máji a iná v septembri. Na ciferníku sa tiež menia jednotlivé detaily, napríklad ich ručičky tiež menili podobu. Raz boli k videniu špicaté rúčky, raz potom ručičky v podobe rúrok atď. Nádherné kvetinové hodiny v Ženeve sú pred vyčíňaním vandalov chránené drôtenou zábranou a sofistikovaným kamerovým systémom, ktorý je napojený na miestnu políciu. Ak ste milovníci hodín a hodiniek všetkých druhov, nemali by ste si kvetinové hodiny v Ženeve prepásť.

 

Ďalšie články


Toto sú TOP dámske hodinky Tommy Hilfiger Toto sú TOP dámske hodinky Tommy Hilfiger

Toto sú TOP dámske hodinky Tommy Hilfiger

Tommy Hilfiger je jednou z popredných svetových dizajnérskych značiek. Svojou tvorbou príznačne odzrkadľuje životný štýl Američanov, pričom kladie nemalý dôraz na aktuálne trendy. V dôsledku toho ide neustále „s dobou“ a svojim zákazníkom neprestajn ...

Prejsť do magazínu