Košík

V košíku nemáte žiaden produkt.

Vyhľadávanie
 Všetky značky
(A-Z)

Hodinky Custos a Daniel Pedrosa

Hodinky Custos a Daniel Pedrosa

 

Spojenie motorizmu a hodiniek nie je nič nové pod slnkom. Nadšených fanatikov do motorizmu a hodiniek však vždy zaujíma, ak sa na trhu objaví vždy nový výrobok. Týmto novým výrobkom, ktorý si dnes popíšeme, sú náramkové hodinky Daniel Pedrosa. Zakladatelia spoločnosti Custos sa s Danielom Pedrosom stretli v Country Club v Ženeve pri rýchlej hre squash. Tam možno vznikol zaujímavý nápad, aby vznikli hodinky, ktoré by boli ušité na mieru Danu Pedrosovi.


Daniel Pedrosa Ramal nie obyčajným pretekárom Moto GP. Môže sa totiž pochváliť tým, že je najmladším majstrom sveta Moto GP v kubatúre do 250 m3. V tejto kubatúre potom zvíťazil ešte raz a spoločne s titulom v kubatúre do 125 cm3 je trojnásobným majstrom sveta, čo pre dvadsať osemročného jazdca zo Španielska je veľmi dobrá vizitka.

 

custos

 

Custos

Poďme však späť k hodinkám. Práca na hodinkách Dani Pedrosa bola zverená dizajnérovi spoločnosti Custos, ktorým je pán Antonio Terranova. Tento šikovný dizajnér sa na celom výrobku skutočne pohral. Keď sa pozrieme na hodinky detailne, tak zistíme, že sa jedná o analogové náramkové hodinky. Je tam chronograf so strojčekom 577. Strojček pracuje na frekvencii 28 800 polokmitov / h. Strojček má dátumovku a indikátor rezervy chodu, ktorá je 42 hodín. Keď sa pozrieme na hranatý ciferník hodiniek, tak nás na prvý pohľad zaujmú zaujímavé sčítače. Asi vás neprekvapí, že okrúhle sčítače majú podobu brzdových diskov rýchlych motocyklov. Najviac sa tieto brzdové disky podobajú tomu, čo je k zbadaniu na zadnom kolese závodnej motorky Hondy. Na okrúhlom sčítací je potom k videniu malá ručička v červeno bielom prevedení. Veľmi zaujímavým spôsobom je tiež vyvedené púzdro hodiniek, ktoré je vyrobené z ľahkého titánu. Zvlášť potom miesto, kde sa skrutkujú pánty, svojím tvarom napodobňujú skloneného závodného jazdca. Dva otvory v púzdre sú ako na kapotáži motorky. Rozmery púzdra sú 53,70x41 milimetrov. Keď si hodinky otočíme, tak uvidíme guľatý rotor. Tento rotor má veniec, ktorý je vyrobený z volfrámu. Tento veniec má celkom sedem ramien., 

 

 

 

Dani Pedrosa

Od rotora presuňme svoju pozornosť ku korunke hodiniek, ktorá má tiež svoj osobitý tvar. Okolo koruniek sú k videniu tlačidlá, ktorými sa spúšťajú stopky. Stláčanie tlačidlami štart a stop je veľmi podobné ako keď stláčate spojku a brzdu na motorke. Dátumovka je na pozícii čísla tri. Vedľa dátumovky je potom ukazovateľ rezervy chodu hodiniek, ktorý pre zmenu pripomína palivomer na motorke. Rúčka na ukazovateli rezervy chodu je červenobiela. Na druhej strane hranatého ciferníku je potom logo Daniho, ktoré je vyobrazené bielym písmom na čiernom pozadí. Okrem loga je potrebné sa tiež zmieniť o čísle 26, čo je závodné číslo Daniho Pedrosa. Číslo 26 sa preto na hodinkách objavuje veľmi často. Dvadsať šestka sa tiež objavuje v počte vyrobených hodiniek, ktoré sú pochopiteľne limitovanou edíciou. Presne dvadsať šesť kusov týchto hodiniek sa vyrobilo z titánu. Ďalších dvadsať šesť sa potom vyrobilo z eloxovaného hliníka.

 

 

custos

 

Posledné informácie o výrobku sa týkajú už niekoľko málo drobností. Hodinky Daniho Pedrosa majú čierny opasok z gumy a púzdro hodiniek je orámované oranžovým hliníkom. Hlavné rúčky časomier sú potom strieborné. Sklíčko hodiniek je zafírové. Hodinky ešte disponujú tachymetrom. Celková cena týchto unikátnych hodiniek je potom 19 800 švajčiarskych frankov.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ďalšie články


Poradíme vám, ako vybrať okuliare podľa typu tváre Poradíme vám, ako vybrať okuliare podľa typu tváre

Poradíme vám, ako vybrať okuliare podľa typu tváre

Od svojho vynálezu sa stali okuliare neodmysliteľnou súčasťou životov mnohých ľudí po celom svete. Bez ohľadu na to, či ide o dioptrické, alebo slnečné okuliare, mali by vám dobre sedieť a pasovať. Najdôležitejšími požiadavkami sú v tomto prípade ...

Prejsť do magazínu